تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

پوشش رنگ پکیج تصفیه فاضلاب

پوشش رنگ پکیج تصفیه فاضلاب

پوشش رنگ پکیج تصفیه فاضلاب بخش  بسیار مهمی در ساخت پکیج تصفیه فاضلاب می باشد. عموما ضخامت این پوشش باید بین 240 تا 400 میکرون باشد. در هنگام خرید پکیج تصفیه فاضلاب بایستی به پوشش رنگ بدنه دقت کافی کرد.  ابعاد و حجم حوضچه ها، پوشش رنگ پکیج، جنس و ضخامت ورق پکیج ، میزان هوادهی ، نوع سیستم هوادهی (دیفیوزر) ، نوع بلوئر ها ، سیستم جمع آوری و دفع لجن از اجزای اصلی پکیج تصفیه فاضلاب می باشد. قیمت پکیج تابعی از این شاخص ها می باشد.

پکیج های تصفیه فاضلاب دارای بخش های متفاوت مکانیکال و الکتریکال می باشد.

پس از ساخت سازه فلزی به همراه ابعاد دقیق حوضچه های مختلف بایستی بدنه پکیج به طور دقیق رنگ آمیزی گردد. این رنگ آمیزی بسیار دارای اهمیت است زیرا فاضلاب بسیار خورنده می باشد. فاضلاب در مجاورت آهن باعث کاهش عمر پکیج و نابودی ورق پکیج می گردد. لذا بایستی رنگ آمیزی پکیج با دقت همراه با زیر سازی و بر اساس استاندارد اجرا گردد.

آماده سازی پوشش رنگ پکیج تصفیه فاضلاب

تمیز کردن سطح از زنگ زدگی ها ، محل جوشکاری ،آلودگی هایی نظیر روغن گریس و گرد و خاک بسیار مهم است. اگر بهترین رنگ استفاده شود ولی زیرسازی رنگ مناسب نباشد، در مدت کوتاهی رنگ از بین می رود. بهترین روش برای آماده کردن زیر سازی رنگ ، روش سند بلاست می باشد.  سند بلاست (sandblasting) به معنای پاشیدن ماسه (سیلیس) با هوای فشرده می باشد. سند بلاست به دو دلیل انجام می شود :

  • از بین بردن کلیه آلودگی های سطح
  • زبر کردن سطح برای بهبود چسبندگی پرایمر به سطح
کارگر در حال سند بلاست سازه فلزی

هرچقدر ماسه های استاندارد تر، و فشار هوا بالای 7 بار باشد، سطح سند بلاست شده ریز تر چسبندگی ایده آل تر است. در این روش کمپرسور ، هوا فشرده را با شیلنگ به دیگ سند بلاست می رساند. از دیگ سند بلاست ماسه به صورت کنترل شده در مسیر هوای فشرده قرار می گیرد و از نازل خارج می شود. و نازل به سمت سطح فلزی گرفته می شود و سطح تمیز و زبر و چسبنده می گردد.

نکات سندبلاست پکیج تصفیه فاضلاب

  • هوای فشرده باید عاری از روغن و کاملا خشک باشد.
  • اندازه ماسه ها برای سند بلاست دقیقا باید بین 0.3 تا 3 میلیمتر باشد.
  • اگر سطح سندبلاست زیاد باشد و احتمال بارندگی وجود داشته باشد،ابتدا یک لایه نازک پرایمر انجام شود. سپس در زمان مناسب لایه دیگری از پرایمر قابل اجرا است. این پرایمر تا حداکثر 75 میکرون اجرا می شود.
  • جهت خروجی نازل سند بلاست و سطح فلز باید زاوبه ای در حد 45 درجه باشد.
  • پرایمر زینگ سیلیکات را فقط باید روی سطح سند بلاست اجرا کرد.
  • حداقل زبری سطح سند بلاست باید 25 میکرون باشد.
  • سند بلاست بایستی در هوای خشک انجام شود.
  • هنگام سند بلاست فلنج ، باید قسمت واشر خور فلنج پوشانده شود و سند بلاست نشود.

پوشش رنگ پکیج تصفیه فاضلاب

پوشش رنگ پکیج تصفیه فاضلاب به سه دسته مهم تقسیم می شود:

  1. لایه ابتدایی یا پرایمر (PRIMER)
  2. لایه میانی(INTERMEDIATE)
  3. لایه نهایی(FINISH COAT)

در لایه های پرایمر ، رنگدانه که خاصیت خورندگی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در بهبود چسبندگی رزین نیز باید موثر باشد. در لایه میانی ،  رنگدانه ها به عنوان مایع پر کننده عمل می کنند. در تشکیل لایه ضخیم فیلم شرکت کرده و به عنوان تقویت کننده ، از تشکیل ترک و شکستگی فیلم رنگ جلوگیری می کند. در لایه نهایی ، رنگدانه ها باید به شدت و میکرونیزه باشند تا لایه نهایی براق و غیر قابل نقوذ باشد. رنگدانه ها لایه نهایی باید در مقابل نور فرا بنفش مقاومت داشته و تغییر رنگ ندهند.

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp